Maison Laruelle, een groothandel in aardappellen en groenten, was toe aan een update van hun communicatie. Het Luikse familiebedrijf maakt deel uit van de groep Warnez Potatoes en focust op de verkoop van lokale producten.
COMCOMR, dat ook al andere merken van Warnez Potatoes onder handen had genomen, dook met plezier het (aardappel)veld in voor deze opdracht.
Maison Laruelle werkt heel nauw samen met lokale boeren om dagverse producten te kunnen aanbieden aan de plaatselijke retailers en ook deels voor de export. Het assortiment omvat aardappelen, seizoensgroenten en planters voor zowel aardappelen als groenten. De kernwoorden zijn dus: vers, lokaal en korte keten. COMCOMR ging bijgevolg voor een huisstijl met een ambachtelijke uitstraling en een merkbeeld dat letterlijk de korte keten weergeeft: 'Van het veld naar je vork.'
Om de naam Maison Laruelle kracht bij te zetten, opteerde COMCOMR ervoor om letterlijk een huis te integreren in het logo; het huis van de aardappel. De mix tussen het verfijnde beeldmerk en de iets zwaardere klassieke letter vertalen perfect waarvoor het bedrijf staat: een stevige KMO die lekkere finesses in de markt zet.
Om het dagverse en lokale aspect te benadrukken bedacht COMCOMR een merkbeeld waarbij een lokaal boerinnetje de slogan 'van het veld naar je vork' uitbeeldt, terwijl ze letterlijk in het veld staat. Korter kan de keten niet zijn! COMCOMR stond in voor de casting van het boerinnetje en voor de fotografiebegeleiding.
Finaal was de website aan de beurt die tevens het lokale en ambachtelijke aspect moest uitstralen. De visual met het lokale boerinnetje kreeg de hoofdrol en layoutmatig werd de typische kleur van de papieren verpakkingen doorgetrokken.
Snuister gerust eens door de website van Maison Laruelle
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now