KISS als uitgangspunt

Reclame moet meteen duidelijk zijn. Je krijgt namelijk maar 1 kans. De lezer moet direct  snappen wat de boodschap is, want 2 seconden later zijn zijn ogen al op iets anders gericht.

KISS principe toegepast in advertentie

Hoe passen we dit toe in bijvoorbeeld een advertentie?

Ga in een advertentie voor 1 afgelijnde boodschap (bv. het aankondigen van je opendeurdagen) en probeer niet vanalles erbij te vermelden. Zorg er natuurlijk wel voor dat men de nodige info terugvindt, zoals adresgegevens en je website. Kies ook voor eenvoudige bewoordingen. Zoek naar korte en krachtige zinnen waarmee je het zou uitleggen aan een kind van 12 jaar. Je hoeft nu natuurlijk niet terug te vallen op kindertaal, maar zorg dat een adolescent snapt wat je wil zeggen. Als zij mee zijn met je verhaal, dan zal je doelgroep je boodschap ook wel vatten. Maar bovenal: test op jezelf! Begrijp je je eigen woorden niet? Herbegin en ‘Keep It Simple and Stupid’!

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×